Pro závodníky
Vážení přátelé závodníci,
jako vše na světě i náš závod se vyvíjí. Snažíme se jej posouvat vždy o kousek dál, zvyšovat jeho úroveň a udělat jej pro Vás atraktivnější. Ruku v ruce s tím jde i zvyšování rychlosti závodníků a rozšíření počtu týmů na trati. Díky zkušenostem z předchozích ročníků víme, že „adrenalin stříká proudem“, což s sebou přináší i nepříjemné pády a bohužel též zranění, kterých se chceme v budoucnu co nejvíce vyvarovat. Chceme, aby jste ze závodů odjížděli plni pozitivních dojmů a skvělých zážitků, bez pochroumaných končetin a nedej bože nechtěných výletů do nemocnice. Z toho důvodu je nutné dodržovat stanovená technická i bezpečnostní pravidla a několik požadavků provozovatelů tratí. Nebojte, není to nic závratného, každý je může lehce splnit.
Děkujeme a v případě jakýchkoliv dotazů nás neváhejte kontaktovat.
David & Honza
Společné propozice pro všechny kategorie
Podmínky pro kategorii originál
Podmínky pro kategorii speciál
Signalizace technických komisařů na trati
Společné propozice pro všechny kategorie
- Posádku pro jeden stroj tvoří minimálně 2 jezdci, maximální počet jezdců pro jeden stroj je 7. Každý tým může na trať postavit libovolný počet strojů.
- Věk závodníků je stanoven od 9 let. U závodníků mladších 16ti let budeme vyžadovat notářsky ověřený souhlas se závodem od rodičů, případně jejich osobní účast a podpis jakožto zákonného zástupce. Jelikož se závod koná na uzavřeném soukromém okruhu, není pro účast na závodech nutné vlastnit řidičský průkaz.
- Každý závodník jede na vlastní nebezpečí, před startem podepíše prohlášení, že si je toho vědom.
- Pro urychlení procesu technické přejímky vám zašleme kartu stroje ještě před závodem, prohlášení jezdců a přihlášku do závodu. Tyto si můžete přichystat a přinést již vyplněné k technické přejímce. (budeme mít předtištěné i na přejímce)
- Technické přejímky budou otevřeny v pátek před závodem (čas bude vždy upřesněn) do cca 22.00. V den závodu již nebude možné technické přejímky provádět.
- Na technických přejímkách budou probíhat vizuální kontrola všech viditelných částí strojů podle podmínek níže v dané kategorii, po závodu budou vždy první 3 stroje odstaveny ve vyhrazeném prostoru pro vítěze a zůstanou zde do oficiálního vyhlášení. Po vyhlášení si můžou týmy stroje odebrat. V případě podání protestů, může dojít k přeměření válců, kompletního rozebrání motoru pro zjištění nedovolených úprav.
- Závod se jede za každého počasí, takže je nutné si vzít patřičné oblečení.
- Protest může podat kterýkoliv tým ale pouze v rámci vlastní kategorie. Pro podání protestu je nutné složit kauci ve výši 1 500kč. Tato kauce propadne, pokud se prokáže, že protest byl podán neprávem. Pokud byl protest podán právem, bude kauce navrácena.
- Každý závodník je povinen dbát pokynů traťových komisařů a to jak na okruhu, tak i v depu. Traťový komisař nedovolí vjezd nedostatečně oblečenému jezdci, jezdci pod vlivem alkoholu, stroji ve špatném technickém stavu a s jinými nepovolenými úpravami v rozporu s pravidly na trať a zároveň bude zaznamenávat do karty stroje každého týmu jméno jezdce (pomocí identifikačního náramku) při nájezdu do trati, aby se zajistilo pravidelné střídání jezdců.
- Okamžitá diskvalifikace za nesportovní chování (ohrožování ostatních jezdců a pod). Rozhoduje videozáznam nebo svědectví minimálně 2 lidí (např. traťový komisař a závodník z jiného týmu).
- Slušné chování a ohleduplnost na trati. Oznámení o změně směru jízdy se bude značit upažením. Porucha stroje na trati se bude signalizovat vztyčením ruky, jak ve škole. Je to oznámení poruchy jezdcům i traťovým komisařům.
- Při poruše závodního stroje není dovoleno jej opravovat přímo na trati. Babetta se odstaví mimo trať a závodník (nebo jiný člen týmu) ji dotlačí do depa nejkratší možnou a bezpečnou cestou! Bude-li k dispozici odtahová četa, bude vstup mechaniků a jezdců na trať zakázán.
- Závodník vyjíždějící z depa dává přednost všem jezdcům na trati a může na trať vyjet až v okamžiku, kdy nebude kolidovat s žádnou rozjetým strojem.
- Povolená maximální rychlost v depu a mimo závodní ovál je 15 km/h. Při překročení této rychlosti dojde k penalizaci týmu nucenou zastávkou na 10 minut, při opakovaném prohřešku bude penalizace 20 minut, potřetí dojde k diskvalifikaci závodního týmu. Rychlostní omezení začíná platit ihned při opuštění závodního oválu. Není možné, aby celý závod odjezdil pouze jeden závodník v týmu. Dbejte prosím o včasné střídání unavených jezdců. Alkohol je u závodníků po celou dobu závodů přísně zakázán.
- Je nutné, aby si každý jezdec hlídal, že má pořád na ruce náramek s číslem jezdce, který dostal při technické přejímce.
- V případě rovnosti bodů v hodnocení šampionátu, rozhoduje o pořadí týmů umístění v posledním závodě.
Co musí splňovat stroj Babetta (společné pro originál i speciál)
- Každý tým dostane při technické přejímce 3 startovní čísla, které bude mít po celou dobu na stroji. Pokud dojde ke ztrátě čísla, pokusí se jej najít a připevnit zpět.
- Babetta v kategorii standard i speciál musí být vybavena všemi ochrannými prvky rámu. Rozumí se blatníky a ochrana řetězů, tedy i boční plasty. Vše je kvůli bezpečnosti a kvůli váze strojů. Zákaz používání aerodynamických kapotáží. Babetta nesmí mít skleněné osvětlení ani přidělaná světla. Nutné je zakrýt ostré části držáků světel. Tato povinnost je z důvodu bezpečnosti při kolizi, aby na trati nezůstaly střepy z rozbitých světel.
- Pokud jimi bude vybavena, bude přední sklo celé přelepeno lepicí páskou tak, aby nedošlo k vysypání střepů. Doporučuje se ponechat jen plastový kryt světla, aby i samotné plechové držáky nemohly způsobit zranění při případné kolizi.
- Rám, nádrž, kola a motor musí být originál z daného typu stroje. Tedy například není dovoleno mít B207 motor na 210 rámu nebo naopak a totéž platí i o nádrži. V kategorii Moped mix platí též pravidlo o originální nádrži.
- Během závodu je možná i kompletní rozborka a sborka motoru či jiná oprava jakékoli části stroje (vyjma svařování rámu, vidlice, apod.) Závod je nutné odjezdit na stejné kartery, válec (pokud bude válec zadřený natolik, že nebude možné jej opravit, je nutné nahlásit technickému komisaři, který posoudí, zda můžete válec vyměnit), závod musí dokončit rám, který závod začal. Pokud se rozlomí vidlice, lze ji vyměnit jako díl s namontovanými kluzáky, ale bez předmontovaného kola a řídítek. Pokud se zadřou ložiska v kole, tak je možné vyměnit celé kolo. Pokud někdo proděraví nádrž, může ji vyměnit za kus stejného typu pro danou Babettu. V kategorii originál je možné díly vyměňovat pouze za originální (druhovýrobní) nijak neupravené díly. Defekt je možné řešit výměnou celého kola, lepením, či výměnou duše, pláště. Oprava motoru je možná za použití sestavených dílčích celků, např. čelisti na unašeči, rozběhový buben s čelistmi, píst na ojnici, (ložiska na klice).
- V motoru musí být píst 0-12 výbrus tzn. vrtání 39-42 mm. Větší vrtání, ani zdvih nebude tolerován.
- Žádný moped v závodu nebude mít namontované zpětné zrcátka. Zadní jezdec vidí vždy situaci před sebou a je plně zodpovědný za své chování a své reakce.
- Při závodě budou ze všech strojů na trati demontované stojany. Předpokládáme, že zatáčky budete „klopit“ a chceme předejít pádům způsobeným zadrhnutím stojanu o trať.
- Závodní stroje musí být osazeny plastovými šlapátky bez vnějších kovových prvků, nebo gumovou či plastovou ochranou přes tyto kovové prvky. Stroje osazené stupačkami musí mít stejným způsobem kryté jejich kovové hrany. Je to podmínka provozovatelů okruhů pro vpuštění stroje na trať, aby v případě pádu ostré hrany nezanechaly stopy na asfaltu.
- Palivo benzín Natural 95, 98, 100, 102, 105 oktanů. Jsou zakázány jiné typy paliva a maziv např. kerosin, metanol + ricinový olej, nitro, apod.
- Dotankování stroje, opravy stroje a výměna jezdce bude možná pouze v depu, v místě k tomu určenému. Velké opravy musí být provedeny v depu závodních strojů. Při dolívání benzínu a opravách stroje musí tento vždy stát na nepropustné podložce, například na pevném igelitu nebo plachtě. Je to podmínka provozovatelů tratí, aby po nás v depu nezůstala záplava mastných fleků.
- U všech strojů je nutné splnit hlukový limit max. 90 decibel.