Vážení přátelé závodníci,
jako vše na
světě i náš závod se vyvíjí. Snažíme jej posouvat vždy o kousek dál, zvyšovat
jeho úroveň a udělat jej pro Vás atraktivnější. Ruku v ruce s tím jde
i zvyšování rychlosti závodníků a rozšíření počtu týmů na trati. Díky
zkušenostem z předchozích ročníků víme, že „adrenalin stříká proudem“, což
sebou přináší i nepříjemné pády a bohužel též zranění, kterých se chceme
v budoucnu co nejvíce vyvarovat. Chceme, aby jste ze závodů odjížděli plni
pozitivních dojmů a skvělých zážitků, bez pochroumaných končetin a nedej bože
nechtěných výletů do nemocnice. Z toho důvodu jsme mírně upravili pravidla
pro účast v závodě. Nebojte, není to nic závratného, každý je může lehce
splnit. Jedná se hlavně o Vaši bezpečnost a bude super, když sanitka na
závodech poslouží pouze jako atrakce pro děti, a nebude vytíženým dopravním
prostředkem, jako byla při předchozím ročníku. Rovněž jsme museli zohlednit i
několik požadavků provozovatelů nových tratí tak, abychom v místě mohli
uspořádat ne jeden závod, ale abychom se na tyto okruhy v případě Vašeho
zájmu mohli pravidelně vracet.
Děkujeme za
pochopení a v případě jakýchkoliv dotazů nás neváhejte kontaktovat.
David – +420 777 866 266
Honza – +420 608 773 200
Výstroj jezdce (oblečení)
Povolené přilby jsou integrální nebo motocrossové (tedy vždy s ochranou obličeje neboli brady. Bez přilby, která takto splňuje podmínky nebude jezdec vpuštěn na trať.
Povolená ochrana je pouze plexisklo pevně připevněné (originálně a vyklápěcí na integrální přilbě) nebo motocyklové brýle na gumě kolem přilby. Ostatní varianty brýlí nejsou povoleny z důvodu bezpečnosti.
Z důvodu nárustu zranění nohou je bezpodmínečně vyžadována pevná středně vysoká nebo nejlépe vysoká, ideálně motorkářská či motocrossová obuv. – tady bych Davi možná uvedl i toleranci starých černých kanad. Ty bývaly poměrně pevné, dřív se na nich běžně řádilo i v terénu.
Kožené rukavice. Nejsou povolené pracovní rukavice nebo motocrossové rukavice.
Plastové chrániče kolen a loktů. Minimálně vyžadujeme pevné plastové chrániče jako jsou na kolečkové brusle. Doporučujeme ale spíše motocrossové chrániče, které zakrývají větší část těla. Pokud někdo má koženou motocyklovou upnutou bundu ne koženou kombinézu tak budou povoleny chrániče, které jsou přímo všité v těchto kožených oděvech.
Je vyžadována pevná bunda, nejlépe motocyklová.
Jsou vyžadovány pevné motocyklové kalhoty. – tady bych Davi možná nechal tolerování pevných kalhot, v kombinaci s chrániči kolem. Ony i pracovní kalhoty bývají docela pevné.
Doporučujeme motocyklové oblečení nebo motocrossové oblečení. Pokud někdo bude chtít jet jenom v motocrossovém dresu, tak bude vyžadován celohrudníkový chránič nebo kombinovaná chráničová vesta s plastovými chrániči.
Kategorie
Pro modely 206, 207. Převod 12/35, Jikov DC 2912, 57-65 tryska. Povolené úpravy zkrácení kolínka výfuku, Dellorto 12, převod 13/35, olejové tlumiče. Vložka válce, vložka výfuku, ani koncovka, ani plášť výfuku nesmí být upravována. Zákaz použití silnějšího „turbíčkového“ válce (např. B207.356 model).
Pro modely 210 převod 13/51, 215 převod 11/57 nebo 12/57, 225 převod 13/51, Jikov DC 2912, 63-65 tryska. Povolené úpravy zkrácení kolena výfuku, Dellorto 12, olejové tlumiče. Vložka válce, vložka výfuku, ani koncovka, ani plášť výfuku nesmí být upravována. Nově je nutné splnit hlukový limit max. 90 decibel.
Je možné upravit kryt spojek tak, aby byly spojky účinněji chlazeny. Připomínáme, že rotující části musí z bezpečnostních důvodů zakrytovány, ale pokud budou v krytu navrtány díry nebo zakryty nějakou mřížkou, tak to bude akceptováno. Je možné použít bezkontaktní zapalování Vape.
Všechny ostatní úpravy, leštění kanálků, odlehčování rámu, budou znamenat přesun týmu do kategorie speciál. Po závodě proběhne u vítězných strojů inspekce nevizuálních dílů a nedovolená úprava bude znamenat diskvalifikaci. Nedoporučujeme tedy podvádět. Přečtěte si prosím také „Pravidla společné pro všechny kategorie“
Převod na B206/207 motoru 12/35 a na dvojrychlostním motoru typu B210/215/225…13/51. Primární převod musí také zůstat stejný. Tzn. převodový poměr pro řemen, ozubené kola v převodovce musí zůstat originální.
Válec v kategorii speciál musí pocházet z Babetty, tzn. je třeba použít B207 nebo B210 válec. Je tedy možné použít například válec B207 na B210 motoru nebo naopak. Je rovněž dovoleno navařit/našroubovat přídavné žebrování na válec dle svého uvážení. Kapalinové chlazení válce není povoleno, válec musí být chlazen vzduchem. Válec nesmí pocházet z jiného mopedu než Babetta 207/210. (Sting není povolen).
Vložku válce můžete vyrobit vlastní (z libovolného materiálu) nebo upravit stávající originální litinovou.
Hlava válce může být použita libovolná (originál B207/B210, vějířovitá nebo z jiné motorky). Opět ale platí pravidlo, že je povoleno pouze chlazení vzduchem.
Sání je možno upravit jakkoliv (klapkové/bezklapkové), je povolen karburátor s difuzorem větším než 12 mm. Brzdy můžou být dle uvážení bubnové nebo kotoučové, můžou být použity i jiné bubny (např. z Pionýra), ovšem ráfek musí být vždy 16 palcový včetně pneumatik.
Návrh výfuku a výfukového potrubí necháváme zcela na libovůli soutěžního týmu, nesmí ale přesáhnout hlukový limit 90 decibel.
Rám může obsahovat výztuhy, vidlici je možné použít jakoukoliv. Rozvor kol stejný jako u originální Babetty. Jezdec nesmí na Babettě ležet, ale sedět.
Zákaz použití přídavných aerodynamických kapotáží.
Pouze stroje v originálním stavu, obsahu do 50ccm.
Zpětné zrcátko demontováno. Zachované veškeré originální kryty pohyblivých částí. Bez úprav motoru, karburace, výfuku i rámu. Řetězové převody též v originálu. Prostě nejlépe tak, jak to vyjelo z fabriky, Pouze bez osvětlení tak, jako Babetty (pokud bude přední světlo namontováno, bude celé přelepeno lepicí páskou, aby nedošlo k vysypání skla).
Opravy strojů jsou povoleny tak, jako u Babett. Tedy, vyjma svařování a výměny celého motoru jako celku, lze opravit cokoliv.
U této kategorie nebudou, vzhledem k typové různosti strojů, brány v potaz protesty technického rázu (vztahujících se na stroje), vyjma případů, kdy se odhalí neoriginální úprava zásadního charakteru ovlivňujícího výkon stroje, typicky úpravy objemu, výfuku, válce, karburace či převodů.
Hluk stroje nesmí přesáhnout hodnotu 90 decibel.
Karburátor: Originál S11, S22, S23 a JAWETTA včetně původních podložek. Podložka může být nahrazena podložkou o stejném rozměru z libovolného materiálu o síle maximálně 3 mm. Difuzor karburátoru průměr maximálně 15mm. Karburátor může být opatřen libovolným filtračním materiálem, ale nesmí být použit jakýkoliv nadstavec sání. U stadionu typu S22 a S23 je povolena izolace mezi válec a karburátor o tloušťce 6mm.
Zapalování: Originál magneto PAL – hliníkové s původní vačkou, replika vyrobená podle originálu je povolena. Repliky původních cívek a kontaktů povoleny, kontakty musí být na původním místě. Povolena vnější indukční cívka. Rozměry, materiál a provedení všech dílů musí být původní a zapalování musí mít namontovány obě funkční cívky. Nýty magneta mohou být z důvodu bezpečnosti zesílené, maximálně na nýty o průměru 5mm. Je povolená podložka pod nýty o síle 3mm a maximálním průměru 45mm z libovolného materiálu. Nutný originální kryt magneta. Kondenzátor pouze jeden, na původním místě.
Převodovka: Originální převodové poměry, dvě rychlosti. Řazení ovládané z řidítek s neutrálem uprostřed. Pastorek sekundárního převodu může mít maximálně 13 zubů. Rozeta sekundárního převodu musí být originální, tj. 35 zubů. Je možné použít repliku rozety se stejným počtem zubů. Primární převod musí být originální. Replika se stejným převodovým poměrem je povolena. Sekundární převod musí mít konstantní převodový poměr. Variátor či planetová převodovka není povolena. Spojka musí mít původní počet 4 kolíků, zajištění spojky je při zachování rozměrů kolíků libovolné. Replika spojky povolena, včetně kroužku proti roztrhání koše.
Vnější silueta motoru: Vnější silueta motoru zachována, včetně rozměrů. To znamená: kartery, víko spojky a víko zapalování, válec a hlava musí mít originální tvary a rozměry. Replika hlavy povolena. Spalovací prostor nesmí být menší než šablona. Měření probíhá bez těsnění pod hlavou. Umístění a úhel svíčky v hlavě musí být dle originálu, včetně umístění funkčního dekompresoru. Lanko a páčka nejsou povinné. Nádrž musí být původní a moped musí mít vodičem zapojená obě světla (Tedy přední a zadní) minimálně shodného vzhledu.
Vnitřní úprava motoru: 50 cm3– vrtání válce maximálně do průměru 40 mm v rámci výbrusů. Válce originál S11, S22, S23 a Jawetta. Vložka válce musí být z litiny. Kanály ve válci musí mít originální rozměr, dva přepouštěcí, jeden výfukový a jeden sací. Kliková hřídel musí být se zdvihem 44 mm a průměrem klikových čepů 15 mm. Tvar klikové hřídele musí být původní. Ložiska na klikové hřídeli 6202. Ojnice původní, možná replika, pístní čep 10 mm. Ojnice nesmí mít jehly, nebo jehlové ložisko pro uložení pístního čepu. Pokud jezdec používá čínskou repliku ojnice, musí při kontrole stroje demontovat píst, za účelem kontroly. Replika ojnice nesmí být jakkoliv upravována. Píst musí mít minimálně dva kroužky o síle 2 mm. Ojniční pouzdro musí být z jednoho kusu.
Výfuk: Koleno a tlumič výfuku originální, včetně délky. Je možná novo-výroba podle rozměrů originálu. Vnitřek tlumiče výfuku originál. Vložka tlumiče S11 pouze se 4 dírami. Na výfuku je povolen v rámci bezpečnosti libovolný držák tlumiče výfuku na stejném místě jako původní uchycení a rovněž je povoleno přídavné uchycení kolene výfuku k válci. Koleno výfuku má 26mm. Hluk stroje nesmí přesáhnout hodnotu 90 decibel.
Chlazení: Pouze vzduchem. Originální vzhled bez jakýchkoliv doplňků.
Brzdy: Pouze originál S11, S22, S23 a Jawetta k danému modelu. Je možná replika, ocelový štít povolen. V rámci bezpečnosti může být použita zesílená aretace brzdy.
Ráfky a pláště: Pláště originál průměry 2“x19“, 2 1/4“x19“(moped, kárka). Motokrosové pláště, tzv. drapáky, nejsou povoleny. Ráfky musí být originální.
Vidlice, rám, řidítka a blatníky: Vše originál, možná zcela shodná replika. Z důvodu bezpečnosti je povoleno přídavné uchycení předního blatníku. Může být použit zcela shodný rychlopal plynu jako u Pionýra, ne jiný!!! Stojan stroje a nosič není povinný. Sedlo stroje nemusí být původní.
Světlo opět není povinné, skleněná část však bude přelepena po celé své ploše tak, aby nedošlo k vysypání skla.
Pravidla pro Stadion převzaty ze stránek: http://www.mopedcup.cz/clanky/pravidla/moped-original/
Signalizace technických komisařů na trati
Závod bude odstartován zelenou vlajkou nebo semaforem (bude upřesněno na rozpravě), která zároveň bude vyvěšena u jednotlivých traťových komisařů na trati a signalizuje normální stav-závod běží.
V případě kolize, havárie bez zranění, či jiného nebezpečí (např. neukázněný divák na trati) bude místo zelené vlajky traťový komisař aktivně mávat žlutou vlajkou. Jezdci budou dbát zvýšené opatrnosti, nesmí předjíždět a v případě nutnosti sníží rychlost. U nových okruhů může být signalizace řešena elektronicky, vše bude závodníkům upřesněno před závodem.
V případě havárie se zraněním, které si vyžádá okamžité lékařské ošetření (jezdec nevstane a nebude moci odklidit poškozený stroj mimo trať) bude vyvěšena červená vlajka – závod je přerušen a jezdci sníží rychlost a shromáždí se v měnícím a doplňovacím depu tak jak za sebou budou přijíždět, kde bude rozhodnuto o dalším pokračování závodu. Zároveň na trať vyrazí SANITA. Bude mít absolutní přednost!!!
Vlajka šachovnice ukončuje závod. V případě pokračování závodu budou jezdci vpuštěni na trať ve stejném pořadí. Po dobu pozastavení závodu není povolena výměna jezdce, opravy a doplňování paliva a jiné.
Organizátor si vyhrazuje plné právo na jakoukoli změnu pravidel a to bez udání důvodu.
Pravidla závodu:
Každý závodník jede na vlastní nebezpečí, před startem podepíše prohlášení, že si je toho vědom. Po dlouhých debatách jsme se usnesli na tom, že nechceme stanovovat přísné pravidla pro kategorii speciál, naopak chceme podpořit lidovou tvořivost a vidět na vlastní oči, kam až lze Babettu vytunit, proto necháváme týmům volné ruce s úpravou motoru. Jediná podmínka je originální převod B2016 a B207 – 12/35, B210 – 13/51, B215 – 13/57, B215 – 12/35, B225 – 13/51 a kryty kolem rotujících dílů kvůli bezpečnosti. Viz pravidla pro kategorii speciál.
Provozní řád daných okruhů
Vytvořilo webové studio PAGEART.CZ