Propozice

Časový harmonogram

Otevření areálu: 6:00

Přihlášení jezdců, příprava závodních strojů a technické přejímky: 6:00 – 7:00

Rozprava s jezdci, pokyny pro závod: 7:00 – 7:15

Zahřívací kolo a postavení na startu: 7:15 – 7:30

START ZÁVODU: 7:30

Ukončení závodu: 19:30

Vyhlášení výsledků: 20:00

 

Úklid, opuštění areálu: 22:00

(V případě, že bude chtít někdo stanovat nebo spát v autě od pátku do neděle, tak to není problém, je nutné se předem přihlásít na tel. 777 866 266 kde vám sdělíme podrobné informace. Toto kempování je bez poplatku a za uložené věci si zodpovídá každý sám.)

 

Kategorie

-Jednorychlostní Babetta originál 206,207

-Dvourychlostní Babetta originál 210, 215, 225

-Babetta speciál 206, 207, 210, 215, 225

-Moped Mix (50ccm se šlapátky bez rozdílu značky. Tedy Korádo, Stadion, Puch, Sachs,

Herkules, Piaggio, Gizmo atd.)

-Stadion original – viz níže

 

Pokud se sejde 5 a více týmů téže značky/typu stroje, typicky třeba Stadion(i Jaweta) , bude otevřena pro ně samostatná kategorie

 

 

Co vše budete minimálně potřebovat mít s sebou v den závodu


Ideálně dostavit se v 6:00 na hlavní bránu, abyste pak měli 1.5h čas na přípravu týmu v depu včetně registrace, přejímky stroje, což není i tak zrovna moc času
občanský průkaz. Bez něj nemůže být ověřena vaše identita
helmu + brýle (pokud nemáte plexi)
chrániče kolen a loktů
pevnou obuv
rukavice (kožené, kevlar…)
přiměřený ochranný oděv (v kraťasech a tričku vás na trať opravdu nepustíme)
kanystry s palivem 30-40L a 1L 2T oleje
počítejte i s možností, že může 12 hodin pršet, takže pláštěnky pro všechny, včetně
náhradního oblečení
dostatečný finanční obnos. Např. při vznesení jakéhokoliv protestu je nutno složit kauci   
1500 Kč v cash
toaletní papír (v areálu bude sice WC, ale bůhví, jak dlouho vydrží role papíru v budce :) )
doporučujeme party stan, jede se na podzim a počasí může být nevyzpytatelné.

 


Společné podmínky pro všechny kategorie


Každý jezdec týmu bude mít identifikační náramek s číslem týmu a číslem jezdce, který obdrží při registraci.
Babetta v kategorii standard i speciál musí být vybavena všemi ochrannými prvky rámu. Rozumí se blatníky a ochrana řetězů, tedy i boční plasty a stojan. Vše je kvůli bezpečnosti a kvůli váze strojů. Zákaz používání aerodynamických kapotáží. Babetta nemusí mít osvětlení a ani přidělané světla. Tato změna je z důvodu bezpečnosti při kolizi aby na trati nevznikali střepy z rozbitých světel.
Rám, nádrž, kola a motor musí být originál z Babetty, ke které přísluší rám. Není dovoleno mít B207 motor na 210 rámu nebo naopak a totéž platí i o nádrži. V kategorii Moped mix platí též pravidlo o originální nádrži.
Během závodu je možná i kompletní rozborka a sborka motoru či jiná oprava jakékoli části stroje (vyjma svařování rámu, vidlice, apod.) Závod je nutné odjezdit na stejné kartery, válec, závod musí dokončit rám, který závod začal. Pokud se rozlomí vidlice, může se vyměnit jako díl s namontovanými kluzáky, ale bez předmontovaného kola a řídítek. Pokud se zadřou ložiska v kole, tak musíte vyměnit ložiska. Pokud někdo proděraví nádrž, může ji vyměnit za kus stejného typu pro danou Babettu. V kategorii originál je možné díly vyměňovat pouze za originální (druhovýrobní) nijak neupravené díly. Defekt je možné řešit lepením, či výměnou duše, pláště. Nikoli výměnou celého kola. Oprava motoru je možná za použití sestavených dílčích celků, např. čelisti na unašeči, rozběhový buben s čelistmi, píst na ojnici, (ložiska na klice).
V motoru musí být píst 0-12 výbrus tzn. vrtání 39-42mm. Větší vrtání, ani zdvih nebude tolerován, po závodě proběhne kontrolní měření u vítězných strojů.
Žádný moped v závodu nebude mít namontované žádné zpětné zrcátka. Zadní jezdec vidí vždy situaci před sebou a je plně zodpovědný za své chování a své reakce.
Palivo benzín Natural 95, 98 nebo 100 oktanů. Jsou zakázány jiné typy paliva a maziv např. kerosin, metanol + ricinový olej, nitro, apod.
Dotankování stroje, opravy stroje a výměna jezdce bude možná pouze v depu. 

 

Výstroj:


Přilba a ochrana zraku, pevná obuv a kožené rukavice, dlouhý rukáv a nohavice (prvotní ochrana proti silniční vyrážce). Dále chrániče kolen a loktů.  Každý závodník je povinen dbát pokynů traťových komisařů a to jak na okruhu tak i v depu. Traťový komisař nedovolí vjezd nedostatečně oblečeného jezdce na trať a zároveň bude zaznamenávat do karty stroje každého týmu jméno jezdce (pomocí identifikačního náramku) při nájezdu do trati, aby se zajistilo, co možná pravidelné střídání jezdců.
Před závodem proběhne podrobná vizuální kontrola všech viditelných částí Babetty, po závodu dojde k přeměření válce, kontrole výfuku a karburátoru prvních 3 vítězných strojů v dané kategorii. Spolupracujte prosím s inspektorem a přistavte ihned po závodě vítězné stroje ke kontrole do depa.
Okamžitá diskvalifikace za nesportovní chování (ohrožování ostatních jezdců a pod). Rozhoduje videozáznam nebo svědectví minimálně 2 lidí (např. traťový komisař a závodník z jiného týmu)
Slušné chování a ohleduplnost na trati. Oznámení o změně směru jízdy se bude značit upažením. Porucha stroje na trati se bude signalizovat vztyčením ruky, jak ve škole. Je to oznámení poruchy jezdcům i traťovým komisařům.
Při poruše závodního stroje se nebude opravovat přímo na trati. Babetta se odstaví mimo trať a závodník (nebo jiný člen týmu) ji dotlačí do depa mimo trať!
Závodník vyjíždějící z depa dává přednost všem závodníkům na trati a může na trať vyjet až v okamžiku, kdy nebude kolidovat s žádnou rozjetou Babettou.
Povolená maximální rychlost v depu a mimo závodní ovál je 20 km/h. Při překročení této rychlosti dojde k penalizaci týmu nucenou zastávkou na 10 minut, při opakovém prohřešku bude penalizace 20 minut, potřetí dojde k diskvalifikaci závodního týmu. Rychlostní omezení začíná platit ihned při opuštění závodního oválu. Není možné, aby celý závod odjezdil pouze jeden závodník v týmu. Dbejte prosím o včasné střídání unavených jezdců.
Alkohol je u závodníků po celou dobu závodů přísně zakázán.
Věk závodníků je stanoven od 13 let. U závodníků mladších 16ti let budeme vyžadovat notářsky ověřený souhlas se závodem od rodičů, případně jejich osobní účast a podpis jakožto zákonného zástupce. Jelikož se závod koná na uzavřeném soukromém okruhu, není pro účast na závodech nutné vlastnit řidičský průkaz

Signalizace technických komisařů na trati:


Závod bude odstartován zelenou vlajkou, která zároveň bude vyvěšena u jednotlivých traťových komisařů na trati a signalizuje normální stav-závod běží.
V případě kolize, havárie bez zranění, či jiného nebezpečí (např. neukázněný divák na trati) bude místo zelené vlajky traťový komisař aktivně mávat žlutou vlajkou. Jezdci budou dbát zvýšené opatrnosti, v případě nutnosti sníží rychlost.
V případě havárie se zraněním, které si vyžádá okamžité lékařské ošetření (jezdec nevstane a nebude moci odklidit poškozený stroj mimo trať) bude vyvěšena červená vlajka – závod je přerušen a jezdci sníží rychlost a shromáždí se v depu, kde bude rozhodnuto o dalším pokračování závodu. Zároveň na trať vyrazí SANITA. Bude mít absolutní přednost!!!
Vlajka šachovnice ukončuje závod.
Organizátor si vyhrazuje plné právo na jakoukoli změnu pravidel a to bez udání důvodu.
Pravidla závodu:
Každý závodník jede na vlastní nebezpečí, před startem podepíše prohlášení, že si je toho vědom. Po dlouhých debatách jsme se usnesli na tom, že nechceme stanovovat přísné pravidla pro kategorii speciál, naopak chceme podpořit lidovou tvořivost a vidět na vlastní oči, kam až lze Babettu vytunit, proto necháváme týmům volné ruce s úpravou motoru. Jediná podmínka je originální převod B2016 a B207 - 12/35, B210 - 13/51, B215 - 13/57, B215 - 12/35 a kryty kolem rotujících dílů kvůli bezpečnosti. Viz pravidla pro kategorii speciál.


Podmínky pro kategorii originál:

Pro modely 206, 207. Převod 12/35, Jikov DC 2912, 63-65 tryska. Povolené úpravy zkrácení kolínka výfuku, Dellorto 12, převod 13/35, olejové tlumiče. Vložka válce, vložka výfuku, ani koncovka, ani plášť výfuku nesmí být upravována. Zákaz použití silnějšího „turbíčkového“ válce (např. B207.356 model).

Pro modely 210 převod 13/51, 215 převod 13/57, 225 převod 13/51, Jikov DC 2912, 63-65 tryska. Povolené úpravy zkrácení kolena výfuku, Dellorto 12, olejové tlumiče. Vložka válce, vložka výfuku, ani koncovka, ani plášť výfuku nesmí být upravována.

Je možné upravit kryt spojek tak, aby byly spojky účinněji chlazeny. Připomínáme, že rotující části musí z bezpečnostních důvodů zakrytovány, ale pokud budou v krytu navrtány díry nebo zakryty nějakou mřížkou, tak to bude akceptováno.

Všechny ostatní úpravy, byť jen nepatrné (např. zkrácení sání), leštění kanálků, odlehčování rámu, budou znamenat přesun týmu do kategorie speciál. Po závodě proběhne u vítězných strojů inspekce nevizuálních dílů a i poté může dojít k překvalifikaci strojů do kategorie speciál. Nedoporučujeme tedy podvádět, inspekci budou provádět zkušení specialisti přes Babetty. Přečtěte si prosím také „Pravidla společné pro všechny kategorie


Podmínky pro kategorii speciál:

Převod na B206/207 motoru 12 nebo 13/35 a na dvojrychlostním motoru typu B210/215/225 … 13 nebo 14 /51. Primární převod musí zůstat stejný. Tzn. převodový poměr pro řemen, ozubené kola v převodovce musí zůstat originální.

Válec v kategorii speciál musí pocházet z Babetty, tzn. je třeba použít B207 nebo B210 válec. Je tedy možné použít například válec B207 na B210 motoru nebo naopak. Je rovněž dovoleno navařit/našroubovat přídavné žebrování na válec dle svého uvážení. Kapalinové chlazení válce není povoleno, válec musí být chlazen vzduchem.
Vložku válce můžete vyrobit vlastní (z libovolného materiálu) nebo upravit stávající originální litinovou.
Hlava válce může být použita libovolná (originál B207/B210, vějířovitá nebo z jiné motorky). Opět ale platí pravidlo, že je povoleno pouze chlazení vzduchem.
Sání je možno upravit jakkoliv (klapkové/bezklapkové), je povolen karburátor s difuzorem větším než 12 mm. Brzdy můžou být dle uvážení bubnové nebo kotoučové, můžou být použity i jiné bubny (např. z Pionýra), ovšem ráfek musí být vždy 16 palcový včetně pneumatik.
Návrh výfuku a výfukového potrubí necháváme zcela na libovůli soutěžního týmu.
Rám může obsahovat výztuhy, vidlici je možné použít jakoukoliv. Rozvor kol stejný jako u originální Babetty. Jezdec nesmí na Babettě ležet, ale sedět.
Zákaz použití přídavných aerodynamických kapotáží.


Podmínky Moped Mix:

Předpokládají se stroje v originálním stavu, obsahu do 50ccm.
Zpětné zrcátko demontováno. Zachované veškeré originální kryty pohyblivých částí. Bez úprav motoru i rámu. Řetězové převody též v originálu. Funkční světla povinná. Prostě nejlépe tak, jak to vyjelo z fabriky.
Opravy strojů jsou povoleny tak, jako u Babett. Tedy, vyjma svařování a výměny celého motoru jako celku, lze opravit cokoliv.
U této kategorie nebudou, vzhledem k typové různosti strojů, brány v potaz protesty technického rázu (vztahujících se na stroje).


Podmínky pro Stadion original:

Převzato ze stránek: http://www.mopedcup.cz/clanky/pravidla/moped-original/
Karburátor: Originál S11, S22, S23 a JAWETA včetně původních podložek. Podložka může být nahrazena podložkou o stejném rozměru z libovolného materiálu o síle maximálně 3 mm. Difuzor karburátoru průměr maximálně 15mm. Karburátor může být opatřen libovolným filtračním materiálem, ale nesmí být použit jakýkoliv nadstavec sání. U stadionu typu S22 a S23 je povolena izolace mezi válec a karburátor o tloušťce 6mm.
Zapalování: Originál magneto PAL - hliníkové s původní vačkou, replika vyrobená podle originálu je povolena. Repliky původních cívek a kontaktů povoleny, kontakty musí být na původním místě. Povolena vnější indukční cívka. Rozměry, materiál a provedení všech dílů musí být původní a zapalování musí mít namontovány obě funkční cívky. Nýty magneta mohou být z důvodu bezpečnosti zesílené, maximálně na nýty o průměru 5mm. Je povolená podložka pod nýty o síle 3mm a maximálním průměru 45mm z libovolného materiálu. Nutný originální kryt magneta. Kondenzátor pouze jeden, na původním místě.
Převodovka: Originální převodové poměry, dvě rychlosti. Řazení ovládané z řidítek s neutrálem uprostřed. Pastorek sekundárního převodu může mít maximálně 13 zubů. Rozeta sekundárního převodu musí být originální, tj. 35 zubů. Je možné použít repliku rozety se stejným počtem zubů. Primární převod musí být originální. Replika se stejným převodovým poměrem je povolena. Sekundární převod musí mít konstantní převodový poměr. Variátor či planetová převodovka není povolena. Spojka musí mít původní počet 4 kolíků, zajištění spojky je při zachování rozměrů kolíků libovolné. Replika spojky povolena, včetně kroužku proti roztrhání koše.
Vnější silueta motoru: Vnější silueta motoru zachována, včetně rozměrů. To znamená: kartery, víko spojky a víko zapalování, válec a hlava musí mít originální tvary a rozměry. Replika hlavy povolena. Spalovací prostor nesmí být menší než šablona. Měření probíhá bez těsnění pod hlavou. Umístění a úhel svíčky v hlavě musí být dle originálu, včetně umístění funkčního dekompresoru. Lanko a páčka nejsou povinné. Nádrž musí být původní a moped musí mít vodičem zapojená obě světla (Tedy přední a zadní) minimálně shodného vzhledu.
Vnitřní úprava motoru: 50 cm3- vrtání válce maximálně do průměru 40 mm v rámci výbrusů. Válce originál S11, S22, S23 a Jaweta. Vložka válce musí být z litiny. Kanály ve válci musí mít originální rozměr, dva přepouštěcí, jeden výfukový a jeden sací. Kliková hřídel musí být se zdvihem 44 mm a průměrem klikových čepů 15 mm. Tvar klikové hřídele musí být původní. Ložiska na klikové hřídeli 6202. Ojnice původní, možná replika, pístní čep 10 mm. Ojnice nesmí mít jehly, nebo jehlové ložisko pro uložení pístního čepu. Pokud jezdec používá čínskou repliku ojnice, musí při kontrole stroje demontovat píst, za účelem kontroly. Replika ojnice nesmí být jakkoliv upravována. Píst musí mít minimálně dva kroužky o síle 2 mm. Ojniční pouzdro musí být z jednoho kusu.
Výfuk: Koleno a tlumič výfuku originální, včetně délky. Je možná novo-výroba podle rozměrů originálu. Vnitřek tlumiče výfuku originál. Vložka tlumiče S11 pouze se 4 dírami. Na výfuku je povolen v rámci bezpečnosti libovolný držák tlumiče výfuku na stejném místě jako původní uchycení a rovněž je povoleno přídavné uchycení kolene výfuku k válci. Koleno výfuku má 26mm.
Chlazení: Pouze vzduchem. Originální vzhled bez jakýchkoliv doplňků. 
Brzdy: Pouze originál S11, S22, S23 a Jaweta k danému modelu. Je možná replika, ocelový štít povolen. V rámci bezpečnosti může být použita zesílená aretace brzdy.
Ráfky a pláště: Pláště originál průměry 2''x19'', 2 1/4''x19''(moped, kárka). Motokrosové pláště, tzv. drapáky, nejsou povoleny. Ráfky musí být originální.
Vidlice, rám, řidítka a blatníky: Vše originál, možná zcela shodná replika. Z důvodu bezpečnosti je povoleno přídavné uchycení předního blatníku. Může být použit zcela shodný rychlopal plynu jako u Pionýra, ne jiný!!! Stojan stroje a nosič není povinný. Sedlo stroje nemusí být původní.

Pokud si nejste jisti, jestli vaše úprava projde pravidly, prokonzultujte s námi své úpravy před registrací a pošlete detailně vyfocenou fotku stroje na kontaktním emailu nebo na Facebooku. Nesplnění výše uvedených podmínek povede k diskvalifikaci bez nároků na vrácení registračního poplatku.